Sider

mandag 30. mars 2009

Ode to la Música

Jeg liker musikk. Så mye at jeg skal skrive kun om det i dag.
Men ikke så mye, til det er jeg for lat.
Men jeg skal få tid til å få skrive at jeg er forever grateful for at jeg kan høre.

Hvis ikke hadde jeg ikke kunne hørt på See You Soon hver eneste gang jeg går til jobb, eller Slow Dancing in a Burning Room under hver bidige heldagsprøve.
The old cliché om at jeg trenger musikk dukker opp igjen. Fordi det gjør jeg.

Det er derfor jeg søker på "Episode Music Guide" omtrent etter hver episode av en eller annen dramaserie. Det er derfor jeg har søkt på musikklinjer til neste år. Det er derfor jeg synger i bilen, enten jeg er alene eller ei. Det er derfor jeg og Marie alltid joiner hverandre i en andrestemme hvis den ene synger. Og det er derfor jeg blir trist når tørketrommelen slutter å lage sin behagelige tromlesang, når jeg står i dusjen.

Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. - Victor Hugo


Dagens anbefaling: All We Are - Matt Nathanson









6 kommentarer:

Line sa...

Åoje! :D
Musikk er ikke en så helt verst oppfinnelse det, nei...
;)

Liker forresten bildene!

Ingrid sa...

Det har du helt rett i!:) Takk!

Mariapiakallevallevia sa...

SINNSYKT ENIG. Du e flink t å sette ord på ting:D

Dæniel sa...

Ingrid, he du hørt Iron & Wine?

Ingrid sa...

Hmm. Nei, jeg tror ikke det... Should I? :)

Dæniel sa...

Du må nesten det :)