Sider

søndag 18. september 2011

Somewhere along the way

Nå har jeg bodd i Liverpool i en uke og tre dager.
På den tida har jeg spist fem ganger på BarBurrito, sett fotball på The Abbey tre ganger, vært på kino to ganger, sett film i leiligheten tre og en halv gang (jeg sovna, sjokk), sett Liverpool tape mot Stoke på Britannia Stadium, sett Liverpool tape mot Tottenham fra en pub stappa med misfornøyde scousere, begynt å lure på om det at jeg har flytta hit har jinxa LFC, oppdaga en ny plass i Liverpool hver dag, gått feil hver dag, lært at i England går alt feil vei, kjøpt ferske jordbær nesten hver dag, og begynt på skolen. Ja, for det er jo egentlig derfor jeg er her, kom jeg på!


Forresten! Jeg har spist chinese en haug av ganger og. Den ene ganga var den rosa.
(Konge at den er oransj på bildet...)



Men altså. Skolen.
På fredag var det enrolment for alle de internasjonale studentene. Det er ca. 500 000 nordmenn her. Eller i alle fall voldsomt mange i forhold til alle andre. Jeg kleiner med selv ut gang på gang når jeg introduserer meg på engelsk, og folk bare: "øh, jeg er norsk, altså." Jess.

Vi var omtent 100 internasjonale, av 350 førsteårsstudenter i alt. I år hadde de hatt 5000 søkere. Det måtte jeg si til mummy&daddy.

Skolen virker bra, linja virker bra, og det er mye gode folk her.

Tror dette året skal bli bra!




Det går faktisk an å spise sunt her. Jeg gjør det av og til. Sånn som i dag. Så derfor:


Ble dette dagens dessert. Fiffig søndag.

Hope you're well!


Dagens anbefaling: Homeless - Maria Mena

2 kommentarer:

Line sa...

:D

Jeg blir alltid så glad av bloggoppdateringene dine!

Berit Marie sa...

Gudd 2 hear fråm ju! I like that you like it :)