Sider

søndag 24. oktober 2010

Hjelpeløses hjelper

I dag foregår verdens største dugnad. Og det gjør meg så vanvittig stolt at den foregår i akkurat mitt land.
I dag hjelper en stor del av Norges befolkning mennesker vi aldri har møtt, og sannsynligvis aldri kommer til å møte.

Jeg vil nødig møte et menneske som var på flukt en gang sent i 2010, da de fleste nordmenn satt i elektrisk oppvarmede hus med teppe rundt seg og kappekoppen i hånda, men som fikk hjelp av Flykninghjelpen, for så å vite med meg selv av "nei, det var ikke jeg som hjalp deg. Jeg var nemlig ikke med."


(Bilde fra www.dagbladet.no)

DETTE ER EN GYLLEN MULIGHET!

Det er så enkelt. Det er bare å GI!
Uansett om vi kaller oss "fattige studenter", eller om vi føler at det er vanskelig å få endene til å møtes, så har vi uendelig mye mer enn så ufattelig mange andre mennesker! Og de er faktisk akkurat som oss. Vi deler denne jorda med dem. Vi var bare heldige, og vant i lotto. Vi ble født i verdens beste land å bo i.

Har vi ikke da råd til å gi litt? Noe av det vi ellers ville brukt på noe ubrukelig?

http://nrk.no/tvaksjonen/

Takk til dere som ofrer deres ellers så komfortable liv for å vie det til mennesker som lider!
Kanskje vi alle kan la oss inspirere litt, og bli en hjelper for en hjelpesløs...

Dagens anbefaling: O, bli hos meg - Ole Paus

4 kommentarer:

Joachim sa...

Kjenner jeg er stolt sjæl jeg. Woohoo! :D

Line sa...

Jeg og! :)

Geir sa...

Og jeg blir stolt over at du skriver så bra om dette!

Ingrid sa...

Woho!
Tusen takk, Geir!:)