Sider

fredag 25. mars 2011

Your Song

Jeg er ingen gjennomført blogger. Det tror jeg at jeg og min(e) faste leser(e) nå må ha fastslått, da jeg fordeler blogginga mi ca. 50/50 mellom å skrive om noe nytt, og å skrive om at det er lenge siden jeg skrev sist. Flott!

Men jeg er en noe ivigere bloggleser... Og her om dagen cybersnublet jeg over "The 30 Day Song Challenge", og for første gang i mitt ikke så altfor lange bloggliv, heiv jeg meg på Challenge-bølgen. O-oh. Snart har jeg kjedemeldinger i statusen på Facebook! Ishk!
Denne nye entusiasmen varte imidlertid ikke så altfor lenge. Jeg fant nemlig ut at for å gjennomføre dette må jeg jo blogge tretti ganger. Lol. Så jeg gjorde den om til "The One Day Song Challenge". Så her kommer lista mi, og her er det bare å plukke ivei, for her er det mye herlighet!

Slenger med en riktig godbit for the fashion police! Glory days.
  1. Your favorite song
    See You Soon - Coldplay

  2. Your least favorite song
    Partysvenske – Jå9 og OnklP

  3. A song that makes you happy
    Better Together – Jack Johnson

  4. A song that makes you sad
    Magpie Eggs – Moddi

  5. A song that reminds you of someone
    Adelaide – Thomas Dybdah: Marie:)

  6. A song that reminds you of somewhere
    Use Somebody – Kings of Leon: Ljosborgstua på Solborg (sakn!)

  7. A song that reminds you of a certain event
    Human Nature – Michael Jackson: Fjellparkfestivalen 2009

  8. A song that you know all the words to
    You Could Be Happy – Snow Patrol

  9. A song that you can dance to
    Dynamite – Taio Cruz

  10. A song that makes you fall asleep
    Closer – Joshua Radin

  11. A song from your favorite band
    Drøm hardt – Requiem Part I – Kaizers Orchestra

  12. A song from a band you hate
    Jeg kan ikke helt komme på et band jeg hater… Men jeg er ikke spesielt begeistret for: Silikon i tatti - Vassendgutane

  13. A song that is a guilty pleasure
    Firework – Katy Perry

  14. A song that no one would expect you to love
    Whatcha Say – Jason Derulo

  15. A song that describes you
    Jeg er i Herrens hender – Maria Solheim

  16. A song that you used to love but now hate
    Blir ikke så lei av sanger. Tror jeg. Men jeg hører liksom ikke på Come on Over (All I want Is You) av Christina Aguilera på repeat lenger, heller, slik som i sjuende klasse.
    Til mitt forsvar, så var Christina Aguilera "coooool". I alle fall ifølge alle mine bokbind.

  17. A song that you hear often on the radio
    Grenade – Bruno Mars

  18. A song that you wish you heard on the radio
    For the Windows in Paradise, For the Fatherless In Ypsilanti – Sufjan Stevens

  19. A song from your favorite album
    Slow Dancing in a Burning Room – John Mayer – Continuum

  20. A song that you listen to when you’re angry
    Vår beste dag – Marit Larsen (turn that frown upside down!)

  21. A song that you listen to when you’re happy
    Rock and Roll – Eric Hutchinson

  22. A song that you listen to when you’re sad
    Blue Beard – Band of Horses

  23. A song that you want to play at your wedding
    Make You Feel My Love – Bob Dylan

  24. A song that you want to play at your funeral
    See You Soon – Coldplay

  25. A song that makes you laugh
    I Like You So Much Better When You’re Naked – Ida Maria

  26. A song that you can play on an instrument
    So You’re Leaving – Thom Hell

  27. A song that you wish you could play
    The Cave – Mumford and Sons

  28. A song that makes you feel guilty
    Breakaway – Kelly Clarkson

  29. A song from your childhood
    Lemon Tree – Fool’s Garden

  30. Your favorite song at this time last year
    Homesick – Kings of Convenience


Dagens andbefaling:
Your Song - Ellie Goulding Cover

15 kommentarer:

Line sa...

Jeg liker, liker, LIKER! :D
Du har den beste musikksmaken i mils omkrets :)

Ingrid sa...

Takktakk! Din er ikke så aller verst den heller:)

Geir sa...

Er det bare jeg som leser bloggen din (Siden du bare har en leser)?

Ingrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingrid sa...

Hehe, kanskje jeg må oppgradere det til to;)

Men jeg liker at du leser bloggen min, Geir!:)

Anonym sa...

stemmer for å høre sufjan på radio! det hadde vært awesome.

Anonym sa...

stemmer også for å høre sufjan på radio! det hadde vært awesome.

Ingrid sa...

Ja, da hadde jeg blitt GLAD! Kunne lyst opp noen morgener:)
Liker forresten veldig godt sangene du har lagt ut til nå, Kamilla! Og er imponert over at du er litt mer gjennomført enn meg, og ikke bare hiver ut alle sangene på en gang!;)

Anonym sa...

hehe, ja jeg tror ikke jeg hadde kommet på alt med en gang.jo takk, liker lista di og veldig godt, mye fin musikk!:):)

Feed sa...

Mye musikk jeg ikke har hørt om her :) Kanskje jeg også skule ha laga denne lista, med tida :)

Ingrid sa...

Da er det bare å spotifye, for det er så sykt mye bra!;)

Ja, det syns jeg du skulle!

Åse-Beate og Mathias sa...

Siden jeg syns du er kjempekul, en utrolig dyktig musiker og bare DIGGER dette innlegget, kan jeg få lov å herme etter deg (føler jeg har blogg-hermet etter deg før også)? (A)

Musikksmaken din er AMAZING, sånn forresten! :D

Ingrid sa...

Herm i vei! Det er meg en ære å bli hermet av av deg! (Går det an å skrive?) ;) Jeg har jo også vitterlig hermet etter , så...!

Jeg tror jeg får si "takk, det samme!", fordi musikksmaken din er jo rett og slett ekstremt bra! :)

Ingrid sa...

" Jeg har jo også vitterlig hermet etter Kvammekamilla, så...!" *

Det var altså det som skulle stå. :)

Ronny sa...

I don't buy it for a second...

Denne høykulturelle pop-musikklista er kun skrevet for å imponere diverse "venner". Hvor er de virkelig fengende sangene? Hvor er Admiral P, Heidi Hauge, Vassendgutane, Oral Bee e.l.??

Kan du svare på dette, unge frøken "jeg skal studere på LIPA jeg"?