Sider

torsdag 7. oktober 2010

You Are My Mountain

I går ble ti sider skrevet og levert til eksamensvakt. Godt fornøyd med å være ferdig, gikk jeg ut av eksamenslokalet med et stk. grå sky over hodet i manko, og en skulderkrampe ekstra. Worth it! Det føles herlig å være ferdig, har ikke akkurat elsket å lese fysiologi every waking moment (neida, men...).

Feiringa besto av taco med fine folk, etterfulgt av skikkelig sjeiking senere. Side-foran-side-bak begynner å bli en av mine største styrker! Eller... Det er i alle fall gøy! Kvelden ble avsluttet med å få gjennomvåt bag på vei fra leiligheten til busstoppet, kjøre gjennom Selura-pytter med bussen, for så å være ekstremt takknemlig for at vi skulle av toget på Sira, og ikke Moi, der togskinnene hang og slang. Det er altså Flekkefjords-langhelg som gjelder!

Og siden alle skyene ble tømt i går, var det fint vær i dag! Så da bestemte Ingrid seg for å løpe i verdens beste hei:
(Tidenes match!)

Jeg er så glad i høsten når det er sånn som dette her:
Så fant jeg ut at jeg skulle til Høgfjell!
Men etter å ha kommet fram til et kryss med sånn 90 veier i alle retninger, fant jeg ut at jeg omtrent aldri har gått alene til Høgfjell før, og dermed kan jo ikke jeg veien opp dit, selv om jeg har vært der en haug av søndager... Så valgte jeg meg en vei, da. Og jogga en stund, syns det her så litt annerledes ut, også ble jeg fryktelig blaut på beina. Havna midt i ei myr, og innså at dette var feil!

Så da snudde jeg! Og så fant jeg rett vei! Hurra!

Høgfjell!

Men for å komme over dit måtte jeg over ei ny myr...
Også så jeg at noen hadde funnet ut hvor kjipt det er å være våt på beina, så de hadde bygget bro!

Den siste strekningen er ganske hardcore, så man må klatre i tau og stige:


Men til slutt nådde jeg toppen, og var akkurat tidsnok til å få sett solnedgangen!

Høydepunkt nr. 1 ved å nå topppen:
skrive navnet i boka! Hvilken belønning!

Høydepunkt nr. 2:
rope ned til Flekkefjord og håpe på svar! (Fikk svar av Halvor, hurra!)

La meg ta deg med til byen min!

Og så var det dags for å ta fatt på heimveg.

På veien ned så jeg en sopp som jeg smakte på:

...også gikk jeg feil igjen, så jeg måtte ta den lange veien hjem.

Takk for turen!

Dagens anbefaling: Mountains acoustic - Biffy Clyro

3 kommentarer:

Anonym sa...

Goodie :)

Herlig innlegg!
-a

Line sa...

Haha, tidenes innlegg!!! :D :D :D

Ingrid sa...

Takktakk:)